Har spenderat ett par dagar på Bali nu. Det är en vacker ön, men har dock regnat en hel del. Igår hyrde jag en guide som tog mig till Ubud, det är det kulturella centret på Bali. Bilden här ovanifrån är från Tegalalang Rice Terrace. Tegalalang betyder smal (om jag förstod det rätt), men man syftar då till kokospalmerna inte risfälten. Dom hade nyligen skördat riset, brukar tydligen vara mycket grönare i vanliga fall. Tycker dock det är ganska grönt ändå 😃
 

Poop Coffee
Japp ni läste rätt. Poop Coffee. Världens dyraste kaffe och jag har testat det. 
Här har ni dom små kaffemaskinerierna. Djuret heter Luwak, det är ett kattdjur. Dem väljer själva ut dem finaste kaffebönorna, äter dem och ja, bönorna går igenom djuret och kommer ut på andra sidan med djurets avföring. Någon med ett väldigt trevligt jobb plockar ut bönorna tvättar dom och sedan gör man kaffe på dom 😃
 

Monkey Forest
Jag vet det är många apor på denna blogg men dom är ju så söta! 🙉
Men detta ställe hade också massor av intressant statyer. Tyvärr fick inte min guide följa med in här och det fanns inte heller några informationsskyltar så jag vet inte så mycket om dom. Det fanns ett tempel där inne i skogen som var runt 600 år gammalt, tyvärr kunde man inte gå in där. Statyerna ser gamla ut men dem ska vara relativt nya. 
Några söta apor också såklart. Dessa var riktigt nyfikna. Hoppade upp och försökte öppna min ryggsäck. Det är okej när det är dom små, men dom stora kan bli lite läskiga 🙊
 

Elephant Cave 
Detta är en grotta som är över 1000 år gammal. Det är en helig plats för hinduer
Här fanns också en fontän av de tre systrarna, döttrar till en stor kung. Vattnet ska rinna naturligt här, inga pumpar och det stannar aldrig. Önskningar ska gå i uppfyllelse om man dricker av vattnet.
Talar dock inte om min önskning 😊
Avslutar med ett vackert vattenfall 😄